Öt indok, amiért olvasd el! - Szabó Magda: Abigél könyvajánló

Szabó Magda: Abigél


Korábban már több kísérletet tettem könyvajánlók írására, most megpróbálok új megközelítésből belevágni a dologba.

Bevallom, általában nem sok időm van hosszú értékeléseket olvasni, és többnyire molyon szoktam a rövidebb értékelések közt böngészni, mert a hosszú blogbejegyzéseket gyakran csak végiggörgetnem, egy-egy részletet kiragadva. Ezen elgondolkodva úgy döntöttem, megpróbálkozom egy olyan könyvértékelős sorozattal, ami gyorsan fogyaszthatóvá teszi a véleményem egy-egy könyvről.

Öt indok, gyorsan, tömören.

Első áldozatom Szabó Magda: Abigél című könyve.



Szabó Magda: Abigél könyvajánló

Öt indok, amiért olvasd el:

1. Gina gazdag, szép, elkényeztetett, tizennégy éves és igazi egyéniség
Vitay Georgina minden hibája ellenére egy nagyon szerethető karakter. Néha azonosulni tudtam vele, néha legszívesebben én is levegőnek néztem volna, viszont a történet minden oldalán át élt, igazi, hús-vér tizenévesként.

2. Bepillantás a második világháborúba
Szabó Magda tökéletese építette bele a háború borzalmait egy lányregénybe. Folyamatosan ott húzódik a háttérben, de mégis az iskolai életé a főszerep, és ez az egyensúly valami zseniális élményt nyújt.

3. Fontos szerepet kap a kiközösítés (vagy angolosan bullying” )

Nehéz a manapság gyakran hallott és olvasott angol bullying kifejezésnek magyar megfelelőt találni, mert jóval többről van szó, mint a „cikizésről” vagy „szekálásról”.

Ginának pedig elég egyetlen egy hibát vétenie az osztályközösséggel szemben ahhoz, hogy hosszú hónapokon keresztül részesüljön osztálytársnői haragjában. Az írónő pedig úgy adja át a tipikusan „lányos” kegyetlenkedést, hogy az ember szíve belesajdul.

4. A Matula szigorú, de mégis szórakoztató tanári kara
Akárcsak Gina, az iskola többi diákja és tanára is teljesen valóságos embernek tűnik. Szerintem mindenkinek felidézik egy-egy tanárát, aki nem csak leadja a tananyagot, hanem megvannak a saját apró, vagy nem olyan apró furcsaságai.

5. Abigél rejtélye
A címadó szereplő titka végigkíséri az eseményeket. Ki lehet a rejtélyes Abigél? És vajon az olvasó előbb rájön, mint a főszereplő, Gina?


+ 1 Olvasd el, ha kötelező olvasmány, ha nem!
Én személy szerint sajnálom, hogy nekünk nem volt kötelező olvasmány, így nem volt „rám kényszerítve”, hogy még iskolás éveim alatt elolvassam. Biztos vagyok benne, hogy teljesen más élmény lett volna tizenéves fejjel olvasni, mint most.

Még az is lehet, hogy akkor nem tetszett volna annyira.


Ti hány évesen olvastátok? Hogy tetszett?

Véleményeket nyugodtan írhattok hozzászólásba! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Itt is firkálok! - Első könyv, első blogbejegyzés

Könyvfesztivál élménybeszámoló - Először íróként